Login Ahli Password

Maklumat Terkini : Selamat Hari Raya. Maaf Zahir Batin :.: SERTAI PERNIAGAAN BIODINAR TANPA INTERNET, TANPA LOGIN KE LAMAN AHLI :.: Barangan Elektrik Percuma Sempena Hari Raya Untuk Ahli Biodinar :.: Jana Pendapatan Anda Di Biodinar Dengan Produk Halalan Toyiba :.: Pelancaran Super BMB Ahad 9 Jun 2013 9am. Datang dan jadi terawal :.:


TAHNIAH! TOP SELLER BIODINAR EWAN MAJUDIN, DAUD, SYUKRI MAC 2012


9/10 rezeki datang dari perniagaan


Video Motivasi S3 Jangan Menyerah


SESI PELUANG BISNES 7/4/12 RANAU SABAH BERSAMA EWAN MAJUDIN TOP SELLER

 

9/10 rezeki datang dari perniagaan :..: BioDinar

9/10 rezeki datang dari perniagaan
Tarikh berita dimasukkan: 30-7-2011


Share to facebook


   


Kenapa Perniagaan?

Kenapa harus pilih ‘perniagaan‘? Dalam hadis Nabi pun ada mengatakan bahawa perniagaan adalah punca rezeki yang baik. 9/10 datangnya rezeki dari perniagaan. Bakinya adalah dari sumber pencarian yang lain. Malah perniagaan merupakan sunnah yang dilakukan oleh baginda sendiri..Kenapa harus memilih perniagaan? Bila bertanya pada mereka yang menjalankan perniagaan ada yang menjawab ‘aku mahu kaya’ ada juga yang menjawab ‘aku tak nak hidup miskin’ dan bermacam-macam jawapan akan kita perolehi. Bila orang bertanya pula pada saya mengapa saya memilih perniagaan maka jawapan saya adalah kerana saya tidak mahu hidup susah lagi. Saya dari keluarga yang miskin oleh sebab itulah saya memilih perniagaan sebagai jalan penyelesaian hidup ini.Saya miliki matlamat positif dalam minda saya jika saya senang satu masa nanti. Itulah jawapan yang cukup meyakinkan dari saya sendiri. Bukan kaya semata-mata tetapi juga mahukan kekayaan, kesenangan, kebahagiaan, keberkatan yang diperolehi berkat dan diredhai-Nya.Kesedaran untuk menjadi senang dan kaya ini kebanyakkannya wujud dari kalangan mereka yang pernah hidup susah. Tak percaya? Cuba kita lihat diluar sana orang yang paling berjaya dalam hidupnya kebanyakkannya adalah dari kalangan mereka yang pernah hidup susah. Mereka sedar mereka orang susah oleh itu mereka cuba mengubah nasib mereka dengan melibatkan diri dalam perniagaan. Bila mengatakan seperti ini adakah bermakna orang yang asalnya sudah kaya tidak minat berniaga macam tu ker khai? Oh tidak bukan itu maksud saya. Ada juga dikalangan mereka yang asalnya dari keluarga yang berada yang minat berniaga atas alasan ingin berusaha sendiri dan mahu berdikari tanpa bergantung dengan keluarga. Ya memang ada orang sebegini tetapi jumlahnya adalah sedikit. Mungkin pada pandangan mereka mengapa harus bersusah payah sedangkan mereka sudah senang. Itu jawapan yang logiknya lah.Jadi apa yang ingin saya sampaikan di sini adalah kebanyakkannya mereka yang berjaya dan golongan yang memilih perniagaan adalah ramainya dari kalangan mereka yang pernah hidup susah. Itu faktanya yang harus kita terima. Oleh itu jika kita merasakan kita orang yang susah, berusahalah untuk keluar dari kepompong hidup yang susah sebelum ini. Hinanya hidup kita kalau kita orang yang pemalas untuk berusaha keluar dari kemiskinan tersebut. Dah la miskin, malas pula tu. Apa orang akan kata kepada golongan seperti ini? jawapannya ada dalam diri masing-masing…
Bila kita bertanya pada sesetengah mereka mengapa kamu tidak mahu berusaha mengubah hidup kamu ni kalau kamu tau kamu orang susah? kebanyakkannya akan menjawab “biarlah aku hidup macam ni tak kaya pun tak pe janji bahagia”.(bahagia ker kalau nak bagi makan anak bini pun tak cukup?) Sebenarnya bukan itu jawapan yang ikhlas terkeluar dari mulut tetapi kebanyakkannya di kalangan ini adalah malas untuk berusaha. Bila dikaji itulah sebenarnya jawapannya. Ini antara sifat orang kita sendiri iaitu malas berusaha dan tak nak berhadapan dengan perkara yang sukar, susah, penat dan bermacam-macam lagi alasan. Dengan itu jalan yang di ambil adalah berada di tahap pemikiran yang sama.
Ada juga jawapan yang diterima seperti ini “aku tak mahu kaya sebab bila kaya nanti mudah terpesong dan lupa Allah”. Sebenarnya itu bukan alasan yang kukuh untuk dijadikan alasan. Apa yang membuatkan orang kaya menjadi lalai dan sombong adalah kerana dari individu itu sendiri. Mereka yang menjadikan diri sendiri sebegitu. Harta yang diperolehi dihabiskan pada jalan yang tidak betul (tidak berkat) maka hasilnya adalah negatif bukan? Jadi bagaimana pula dengan orang yang kaya tetapi beriman? Tidakkah ini lagi mulia dan disanjung oleh-Nya? Jadi kenapa tidak kita memilih orang yang senang dengan keberkatan seperti ini. Kita yang menentukan dari asalnya. Jadi orang kaya yang lalai dan lupa allah disebabkan pada asalnya kita memilih jalan tersebut.Betul kan?..Alangkah bagusnya jika kita kaya dalam keadaan beriman. Tidak semestinya nak jadi orang beriman perlu duduk masjid sahaja. Banyak perkara yang boleh dilakukan untuk mendapatkan keredhaannya. Apa-pun ianya bergantung pada niat individu masing-masing. Percayalah kalau niat kita baik maka hasilnya juga adalah baik.
Sekarang cuba kita pejam mata fikir jauh dan cuba imagine apa yang akan kita lakukan jika kita senang dari segi harta dan wang? Nak pergi haji senang ke susah kalau ada duit? Nak sedekahkan wang untuk pembinaan masjid senang ke susah bila berduit? Bila kita meninggal nanti anak, isteri, cucu kita nanti bagaimana kalau kita tinggalkan mereka sehelai sepinggang? Lihat banyak perkara kita boleh rancang bila kita orang senang (beriman).Tak mahukah kita recurring income (pahala berterusan) di akhirat kelak? (dalam bisnes ada istilah recurring income yg mmbawa maksud dpt pendapatan berterusan). Banyaknya harta banyak la kebajikan kita boleh buat. Jadi ini adalah plan yang timbul dalam minda saya. Anda mungkin ada pandangan yang berbeza-beza kan.
Tak salah sebenarnya kalau kita ingin menjadi kaya selagi mana kita tidak melanggar perkara yang di tetapkan. Keinginan setiap individu. Kesimpulannya untuk menjadi kaya jalan yang paling pantas adalah menerusi perniagaan. Buktinya adalah 9/10 rezeki datangnya dari perniagaan, besar tu..Melakukan perniagaan adalah jalan terbaik untuk keluar dari kepompong hidup susah. Itu pandangan secara peribadi saya. Set kan dalam minda kita dari sekarang mengapa harus kita menjadi kaya dan pastikan matlamat kita adalah jelas bukan sekadar mahukan kekayaan semata-mata tetapi biarlah ia bermatlamat dan disusuli dengan tindakan. Tiada guna jika sekadar angan-angan mat jenin saje…


 

MENU
PRODUK BIODINAR
TESTIMONI
LANGGAN BERITA
LIHAT STATUS TEMPAHAN

Bookmark and Share

PRODUK TERBARU

 
Berita & Pengumuman
Selamat Hari Raya. Maaf Zahir Batin
SERTAI PERNIAGAAN BIODINAR TANPA INTERNET, TANPA LOGIN KE LAMAN AHLI
Barangan Elektrik Percuma Sempena Hari Raya Untuk Ahli Biodinar
Jana Pendapatan Anda Di Biodinar Dengan Produk Halalan Toyiba
Pelancaran Super BMB Ahad 9 Jun 2013 9am. Datang dan jadi terawal
SUPER BMB. Pelan Baru, Lebih Lumayan. Modal RM100 Dapat Produk RM150
Kempen Jutawan Herba 2013-Percuma RM270 dan Hadiah Produk RM600
hanya 45pv layak komisen 15 level =peluang anda jana income lumayan
Selamat Menyambut Bulan Syawal. Maaf Zahir dan Batin
TEKNIK BERKESAN ANDA TERIMA BONUS RM100-RM500 SEHARI GUNA LAPTOP ANDA
PANDUAN PERCUMA JANA BONUS RM10,000 DALAM 1 TAHUN GUNA LAPTOP ANDA
BELIAN 100PV PRODUK BIODINAR MELAYYAKAN PERADUAN TABLET PC DAN RM2,000
JADUAL PERJUMPAAN SETIAP SABTU 10AM SEMPENA BULAN RAMADAN 2012
Biodinar masuk TV ALHIJRAH PADA 4 JULAI 2012 MAJUKAN EKONOMI UMMAH
DUIT RAYA RM2,000 TUNAI DAN PERCUMA TABLET PC
MOBILE STOKIS BARU JASTEN (MS80) 0198049257 TAWAU SABAH ACAI BERRY
MOBILE STOKIS BARU SUYATI (SU79) 0148661610 RANAU SABAH ACAI BERRY
BELI 5 PRODUK PERCUMA 1 PROMOSI HEBAT DI JOHOR BAHRU REBUT PELUANG INI
VIP MOBILE STOKIS ANDA PERCUMA 4 KOTAK PRODUK SEMINAR GEGAR BIODINAR
gegar BIODINAR JOHOR BAHRU 14/6/12 CALL TOP LEADER HASSAN 0127762196

Ahli Terbaru
hamniezal (sandakan)
emajan07 (semanggol)
nrlnnszzt (PELABUHAN KLANG)
afandey (kota kinabalu)
lokman (Machang)
Saluns (Kota kinabalu)
mus96 (TUMPAT)
bestproduct (KEPALA BATAS)
korie988 (langkawi)
khatty (kuching)
Sahril (Machan)
yimei070 (PETALING JAYA)
farisha344 (BUKIT TENGAH)
369258357 (penaga)
serlahkan (Kota Kinabalu)
JimmiXzSq (BxMNvoCjxVuAPf)
syahidanramli (Banting)
Eky1710 (KLANG)
hairolizam (klang)
rismazl (Kulim)
Statistic

Members 18334
Total Visitor 199480

 

 

 

Copyright 2017  biodinar.com.  All rights reserved

Utama  l  Produk  l  Plan Pemasaran  l  Daftar Ahli  l  SyarikatBerita  l  FAQ  l  Syarat & Terma